Saturday, November 3, 2012

Seiklused loomaaias( laiskadele palju pilte)

Käisin enda indoneesia õe Irenega juba umbes 3 nädalat tagasi Jogja loomaaias. Kuna minu Eesti perekond on looduslembeline siis tegime palju pilte, et te ka natukene aimu saaksite, muidugi tesied huvilised ka.


Hommikul kell 8.00 jõudsime loomaaeda ja väljusime sealt kell üks - päris palju oli vaadata.

Ilus allee, loomaaia algus: 

Sellest Tarzanipuu nägemisest unistasin juba lapsepõlves.


Kitsed on siin mega suured ! Nagu lehmad.
Keset loomaeda on veepark, oma atraktsioonidega

Juudi ninaga kits. 

Elevandiga sõit! Tegelikult see ei olnud üldse nii tore kui tundub. Elevandist hakkas kole kahju tundes tema kondist selgroogu enda jalgevahel. Mina olen veel kerge aga kui mõni raskem inimene ta selgrool lösutab eks siis vandil ole ka halb... Aga see elavandiga sõitmine oli jällegi üks nendest asjadest, millest juba lapsepõlves unistasin.



Selline laialivajunud konn oli!(Piiale)

Kui surnud kärnkonnale musi teha siis saad surnud printsi, kui kilpkonnale musi teha saad kilbiga printsi ?


Põgenev koletis


Minu lemmik loom tervest loomaaiast! Ta oli vist mäluga probleeme, käis pidevalt ühest akvaariumi otsast teise, nagu otsiks midagi


Kas tema ei ole mitte nagu mõnest multikast või jaaa!!!: 


Jällegi see loom, keda olen loodussaadetes näinud ja oma silmaga kohata tahtnud . Suurim elav sisalik varaan Aga nad olid nii laisad! 


Tegin kilpkonnaga võistujooksmist, võitsin.


Känguruuu! Kuigi ma ei ole siiani kindel, kas see on ikka känguruu. Mu indoneeslasest sõbrants ütles, et on. Mina kujutasin ikka känguruud palju suuremana ette, et isegi minagi nende taskusse mahuks!


Ülesanne, otsi looma. Kuiõigesti mäletasin siis sellised valged tiigrid pidid väga suures väljasuremisohus olema. Jällegi oli kurb vaadata, kuidas ta väikeses puuris päevi mööda saatis, ei usu, et ta sellisest elust lapsepõlves unistas.


Maoga üritasn ka ussisõnu vesta, kahjuks oli dialekt liiga suur.

Tegelane Kariibi mere piraatidest:

Toitsin hirvi. Juba lapsepõlves õpetati, et kui sügada sarvede vahelt siis kasvavad neil väga ilusad sarved. 


Kaamliga sai ka sõita, aga mu jalgevahe oli elevandi selgroost endiselt valus. Kaamliga sõitu proovin Araabias.

Väike tsirkuse nurk oli ka. See oli kõige nukram osa loomaaiast. Miks peaks KARU rattaga sõitma! Mõnitamine. Kuid enda plaksutamisega toetasin seda loomapiinamist(hingepiinad)


Aga loomulikult tahtsin ma ahviga pilti teha. Suurest austusest ei julgenud talle isegi silma vaadata.


Ja jõudsingi koju. Hehe ei, tegelt läksid sisse tavalisse koopasse, tulid välja varaani suust. ( Hakkasin pärast juurdlema, et millisest august ma alguses ikkagist sisse läksin...)


Jällegi üks loom, keda olen korduvalt loodussaadetes näinud. Nagu mäletaks, et tal on sellepärast selline nina, et sipelgaid või muid toitu süüa. Aga võib-olla valetan.


Kõige suurem jõehobu keda olen näinud ! Ikka mega suur! Nagu elevant ainult pisemate jalgadega!


Vot ja nii lõppeski mu loomaaias käik. Oli tore.


Otseloomulikult hakkasin võrdlema Tallinna loomaeda ja Yogyakarta oma. Eks ma sinna läksingi peamiselt Piiale mõeldes. 

Mulle meeldisid need võrdselt, kuigi siin olid palju eksootilisemad loomad Meeldis, et nähti palju vaeva inimestele atraktsioonide loomisega, nagu keset loomaeda olev veepark, sõit elevandi, kaamli ja hobustega, mao katsumine, kitsede toitmine jne.

Eestis on jällegi  enamuses harivad atraktsioonid, näiteks ülesanded, mille täitmise juures saad rohkem teadmisi. Iga looma puuri kõrval oli ainult väike silt, muidugi Indoneesia keeles. Kuid kui sõbrants tõlkis siis tundus seal väga vähe infot olevat. Minu meelest on Tallinna loomaed palju informatiivsem. See on ju väga tähtis, sest miks muidu lähed sa loomaeda, kui sa ei taha teada infot loomade kohta. Mina leian, et peamiseks põhjuseks, miks need metsikud loomad puuridesse on pistetud seisneb selles, et mõistaks kui tähtis on neid kaitsta,et me ei ole ainukesed siin planeedil. Neid nähes hakkame ehk rohkem hoolima. 
Huvitav, kes üldse selle mõtte peale tuli, et panna looma puuri ja siis raha eest teda näidata. Kui me ei teaks midagi loomaaedadest siis see tunduks absurdne idee.





1 comment:

  1. Taaskord hea lugemine !!!

    Minul on ka loomadest pigem kahju... :(
    samas lapsega on küll koos tore käia ja vaadata !

    ReplyDelete